تابلو فرمان یاسکاوا ۳۰ گیرلس (MRL)

تابلو فرمان یاسکاوا ۳۰ گیرلس (MRL)

 این محصول با درایو یاسکاوا برای موتورهایی با سیستم کنترل closed loop طراحی گردیده است و تا سرعت ۳ متر بر ثانیه و تعداد ۱۶ توقف مناسب است. همچنین دارای قابلیت راه اندازی برای انواع درب های AC/DC (اتوبوسی ,سماتیک و سلکوم ۲۲۰ و مری) می باشد. این محصول قابلیت کنترل آسانسورهای دو درب و سه درب را نیز دارد. همچنین کارکرد بصورت دوبلکسی و گروهی تا ۸ دستگاه از مشخصات این تابلو فرمان است. با دارا بودن ورودی برق UPS تکفاز قابلیت حرکت نجات اضطراری را داشته و توانایی تشخیص جهت حرکت در راستای بار کمتر در شرایط نجات اضطراری را دارد. بدین منظور باید یک عدد UPS (که توان آن متناسب با مشخصات پروژه باشد) را بهمراه محصول تهیه نمود.
به طور کلی این تابلوفرمان ها مناسب پروژه های بدون موتورخانه و با فضای کم هستند.

  • توضیحات
  • مشخصات فنی
  • ملاحظات فنی

تابلوفرمان آسانسور یاسکاوا ۳۰ گیرلس MRL

بررسی تخصصی درایو L1000A یاسکاوا

 درایو L1000شرکت یاسکاوا پر فروش ترین درایو آسانسوری در جهان می باشد .که طراحی آن توسط شرکت یاسکاوای ژاپن انجام گردیده است . تمام درایوهای یاسکاوا موجود در بازار ایران ساخت کشور چین می باشند .این درایو غالبا بعنوان مرجع برای ساخت درایوهای دیگر می باشد.

درایو یاسکاوا دارای توابعی پیشرفته جهت جبران سازی گشتاور و جلوگیری از عقب گرد ، گردش موتور(Backlash) می باشد.
همچنین قابلیت شناسایی موقعیت به کمک انکودر موتور و حذف سنسور CF3را دارد .


این درایو با کاهش نوسانات گشتاوری به ایجاد راحتی و نرمی حرکت موتور افزوده است .
درایو یاسکاوا دارای S-curve قابل تنظیم برای قسمتهای مختلف منحنی حرکت بوده و کنترل مستقیم کنتاکتور و ترمز موتور توسط درایو انجام می گردد . تنظیمات بسیار آسان از ویژگیهای این درایو می باشد.
از ویژگیهای دیگر این درایو بدست آوردن خودکار مشخصات موتور (Autotune) برای انواع مختلف موتورها بدون نیاز به برداشتن بار از روی موتور می باشد.

بررسی تخصصی برد اصلی آسانسور- برد Ec-Alis

 برد اصلی این محصول Ec-Alis نام دارد. برد Ec-Alis اکثر ویژگی های مورد نیاز آسانسورهای داخلی را ساپورت می کند. در طراحی این برد همواره سعی بر آن شده تا نسبت به ولتاژ های بالا محافظت گردند تا در صورت اشتباه و اتصال به به ولتاژ بالای ترمینال ها از آسیب رسیدن و سوختن قسمت های حساس برد جلوگیری گردد. این برد از پردازنده ARM 32bit از خانواده M3 Cortex بهره می برد قابلیت اتصال به پنل شستی ها به صورت CANbus را دارد. برخی دیگر از ویژگی های تخصصی این محصول در زیر اشاره شده اند:
- حفاظت خروجی ها در برابر اتصال به بدنه و ۲۴ ولت
- قابلیت اتصال به شستی های CANbus CHD (XLP)
- کنترل سیستم به صورت Close loop
- مجهز به سیستم نجات اضطراری بر پایه UPS
- قابلیت مانیتور درصد ارتباط سالم در آسانسورهای دوبلکس روی LCD آسانسور Master
- قابلیت مانیتور سیگنال های برد کارکدک روی LCD برد اصلی

سیستم نجات اضطراری تابلو فرمان یاسکاوا

سیستم نجات اضطراری یا اصطلاحا سیستم بلک اوت این تابلو فرمان بر پایه UPS تک فاز آسانسوری است. در صورت قطع برق شهر، تابلو فرمان قطع شدن برق را تشخیص می دهد و درایو را در مد نجات اضطراری روشن میکند. اگر کابین در تراز طبقه نباشد و مسافران در کابین گیر کرده باشند، ابتدا باید جهتی که توان کمتری نیاز دارد، تشخیص داده شود. بنابراین در ین مرحله جهت حرکتی که توان کمتری نیاز دارد تشخیص داده میشود و کابین در همان جهت شروع به حرکت می کند تا کابین به تراز طبقه برسد. سپس درب کابین برای خروج مسافران باز می شود و آسانسور تا زمان وصل مجدد برق شهر، خاموش می ماند.

این موتور مناسب پروژه های گیرلس می باشد و امکان راه اندازی برای پروژه های گیربکس نیست.