تابلو فرمان زیلابگ ۱۷ آمپر گیرلس (MRL)

تابلو فرمان زیلابگ ۱۷ آمپر گیرلس (MRL)

 این محصول با درایو یاسکاوا برای موتورهایی با سیستم کنترل closed loop طراحی گردیده است و تا سرعت ۳ متر بر ثانیه و تعداد ۱۶ توقف مناسب است. همچنین دارای قابلیت راه اندازی برای انواع درب های AC/DC (اتوبوسی ,سماتیک و سلکوم ۲۲۰ و مری) می باشد. این محصول قابلیت کنترل آسانسورهای دو درب و سه درب را نیز دارد. همچنین کارکرد بصورت دوبلکسی و گروهی تا ۸ دستگاه از مشخصات این تابلو فرمان است. با دارا بودن ورودی برق UPS تکفاز قابلیت حرکت نجات اضطراری را داشته و توانایی تشخیص جهت حرکت در راستای بار کمتر در شرایط نجات اضطراری را دارد. بدین منظور باید یک عدد UPS (که توان آن متناسب با مشخصات پروژه باشد) را بهمراه محصول تهیه نمود. به طور کلی این تابلوفرمان ها مناسب پروژه های بدون موتورخانه و با فضای کم هستند.

  • توضیحات
  • مشخصات فنی
  • ملاحظات فنی

تابلوفرمان آسانسور زیلابگ ۱۷ آمپر گیرلس MRL

  ویژگی های عمومی تابلوفرمان Ziehl-Abegg آریان آسانسور

  • کنترلر Alis ساخت شرکت آریان آسانسور
  • قابلیت نمایش وضعیت درب های ۲ و ۳ در انتخاب شستی
  • قابلیت کنترل گروهی برای آسانسورهای با طبقات نابرابر
  • قابلیت انتخاب شستی تا سه درب
  • قابلیت مانیتور سیگنال های برد کارکدک روی LCD برد اصلی
  • قابلیت تعریف مد آتش نشان
  • مانیتور وضعیت سنسور دورانداز
  • قابلیت تعریف پارک با جدول زمان بندی
  • مطابق با الزامات استاندارد ۶۳۰۳-۱
  • قیمت و کیفیت مناسب

همچنین به برخی از ویژگی های خاص تابلو فرمان زیلابگ در زیر اشاره شده است:

  • قابلیت استفاده برای آسانسورهای تا سرعت ۳ متر بر ثانیه
  • دارای کنترلر بسیار قوی با هسته ARM 32bit از خانواده M3 Cortex
  • حفاظت خروجی ها در برابر اتصال به بدنه و ۲۴ ولت
  • قابلیت اتصال به شستی های CANbus CHD (XLP)
  • قابلیت تعریف مود Attendant Operator
  • مجهز به سیستم نجات اضطراری بر پایه UPS
  • قابلیت مانیتور درصد ارتباط سالم در آسانسورهای دوبلکس روی LCD آسانسور Master
  • قابلیت راه اندازی تا ۱۶ طبقه

بررسی تخصصی درایو زیلابگ (Ziehl-Abegg)

 درایو Ziehl-Abegg از جمله بهترین و با کیفیت ترین درایوهای آسانسوری حال حاضر در جهان می باشد که ساخت کمپانی معتبر و معروف Ziehl-Abegg آلمان می باشد و طراحی و تولید این درایو تماما در آلمان انجام می شود و در نوع خود در دنیا بی رقیب است. در این تابلو فرمان از درایو زیلابگ با جریان ۱۷ آمپر استفاده شده است، همچنین در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می گردد. این درایو صرفا مخصوص کاربرد آسانسور طراحی گردیده و بسیاری از نیازهای منحصر به فرد آسانسوری را پوشش داده است. از جمله ویژگی های خاص این درایو می توان به عدم قطع حرکت آسانسور در زمان قطعی برق اشاره کرد بدین صورت که اگر آسانسور در حال حرکت باشد و برق سه فاز آن قطع گردد، در صورتی که شرایط ادامه دادن به حرکت را احساس کند، به حرکت خود ادامه می دهد و مسافر را به نزدیک ترین طبقه ممکن می رساند. این درایو قابلیت تشخیص هوشمندانه جهت حرکت بهینه در زمان قطع شدن برق را دارد. درایو زیلابگ از روش های مختلفی می تواند برای ارتباط با کنترل کننده اسانسور استفاده کند که از جمله آن ها می توان به ارتباط پارالل، DCP، CANopen و … اشاره کرد.

با توجه به حضور چندین ساله و گسترده شرکت زیلابگ در بازار ایران، تامین قطعات و تعمیرات احتمالی آن به راحتی انجام می شود و شرکت آریان آسانسور توانایی تعمیرات این درایو را دارد هرچند که قطعات استفاده شده در این درایو بسیار با کیفیت بوده و به سادگی معیوب نمی گردد.
با توجه به اینکه شرکت زیلابگ علاوه بر ساخت کنترلر، موتورهای بسیار با کیفیتی را نیز تولید می کند، این محصول قابلیت پک شدن با موتورهای زیلابگ را نیز دارد که اگر به صورت پک استفاده شود، کیفیت حرکتی آن بسیار زیاد خواهد شد. به همراه این محصول می توان از مقاومت ترمزهای زیلابگ نیز استفاده کرد و با توجه به اینکه پیشنهاد شرکت زیلابگ و تولیدی این شرکت می باشند، ضریب اطمینان آن بیشتر خواهد بود.

بررسی تخصصی برد اصلی آسانسور- برد آلیس

برد اصلی این محصول Alis نام دارد. برد Alis کاملترین برد کنترلی تولیدی شرکت آریان آسانسور است و تمام ویژگی های مورد نیاز آسانسورهای داخلی را ساپورت می کند. در طراحی این برد همواره سعی بر آن شده تا نسبت به ولتاژ های بالا محافظت گردند تا در صورت اشتباه و اتصال به به ولتاژ بالای ترمینال ها از آسیب رسیدن و سوختن قسمت های حساس برد جلوگیری گردد. از دیگر قابلیت های این برد می توان به Releveling اشاره کرد. یعنی اگر آسانسور به دلایلی غیر از بروز مشکلات فنی و خطرناک، در تراز طبقه ای نباشد، با اولین احضار به طور اتوماتیک به تراز طبقه حرکت می کند. همچنین این برد قابلیت اتصال به شستی ها با استفاده از پروتکل CANbus را دارا می باشد که این امر موجب کاهش سیم کشی و بروز خطاهای احتمالی می گردد.
برد آلیس قابلیت مانیتورینگ از طریق اتصال به کامپیوتر را نیز دارا می باشد که این خود مزیتی نسبت به دیگر کنترلر های موجود می باشد.
ADO یا همان باز شدن زود هنگام درب قبل ازتوقف کامل نیز از جمله توانایی های این برد می باشد که با رعایت کامل نکات ایمنی توسط این برد کنترل آسانسور تحقق می یابد.

سیستم نجات اضطراری تابلو فرمان زیلابگ

سیستم نجات اضطراری یا اصطلاحاً سیستم Black-out این تابلو فرمان بر پایه UPS تک فاز آسانسوری است. در صورت قطع برق شهر، تابلو فرمان قطع شدن برق را تشخیص می دهد و سیستم نجات اضطراری را فعال می کند. اگر کابین در تراز طبقه نباشد و مسافران در کابین گیر کرده باشند، ابتدا باید جهتی که توان کمتری نیاز دارد، تشخیص داده شود. خوشبختانه الگوریتم کنترلی این درایو نیز به اندازه کافی هوشمند و دقیق بوده و می تواند به راحتی جهت حرکت آسان تر و با انرژی کمتر را تشخیص داده و عملیات نجات را به درستی انجام دهد. پس از رساندن کابین به تراز طبقه درب کابین برای خروج مسافران باز می شود و آسانسور تا زمان وصل مجدد برق شهر، خاموش می ماند.

این کمپانی در سال ۱۹۸۹ شروع به توسعه موتورهای گیرلس آسانسور کرد، گروه تحقیق و توسعه این شرکت با هدایت دو نفر دکترای متخصص در زمینه موتور و همکاری مداوم با دانشگاههای چین و با تبادل تکنولوژی با شرکت های شناخته شده موفق خارجی، اولین موتور گیرلس آسانسور مختص خود را در سال ۲۰۰۰ میلادی تولید نمود.
این محصول از سری WYT-L با ظرفیت ۸نفر و سرعت ۱ متر بر ثانیه طراحی گردیده است. و تحت پوشش سه ساله آریان آسانسور می باشد.

این موتور مناسب پروژه های گیرلس می باشد و امکان راه اندازی برای پروژه های گیربکس نیست.