تابلوفرمان اس بی تی اکومین ۱۱ کیلووات اپن لوپ-کلوز لوپ

تابلوفرمان اس بی تی اکومین ۱۱ کیلووات اپن لوپ-کلوز لوپ

 تابلو فرمان آسانسور با درایو SBT برای انواع موتورهای گیربکسی تا سرعت ۱.۶ متر بر ثانیه و تعداد ۱۰ توقف مناسب است. این محصول قابل استفاده در سه مد کنترل V/F، OPEN LOOP و CLOSE LOOP می باشد.
محدودیتی در کار با انواع دربهای تمام اتوماتیک، درب نیمه و درب ساده لولایی وجود ندارد.. این محصول قابلیت کنترل آسانسورهای دو درب را نیز دارد. همچنین کارکرد بصورت دوبلکسی از مشخصات این تابلو فرمان است. سیستم نجات این محصول بر پایه UPS است. این درایو در حالت نجات اضطراری، قابلیت تشخیص جهت بهینه حرکت را دارد برای سیستم نجات اضطراری باید یک عدد UPS (که توان آن متناسب با مشخصات پروژه باشد) را بهمراه محصول تهیه نمود. این محصول به دلیل استفاده از درایو VVVF باعث بهینه سازی مناسب مصرف انرژی و کاهش هزینه های مصرف برق می گردد.

  • توضیحات
  • مشخصات فنی
  • ملاحظات فنی

بررسی تخصصی درایو اس بی تی

درایو SBT یک درایو ایرانی ساخت شرکت سنا برق توان درایوی با کیفیت ، قدرتمند و در عین حال با قیمتی رقابتی می باشد . دارای ۶ ورودی دیجیتال قابل برنامه ریزی و پشتیبانی از Modbus می باشد . همچنین انتخاب نمایش پارامتر های مختلف در صفحه اصلی درایو و روی برد اصلی تابلو امکانپذیر می باشد. درایو این محصول ۱۱KW بوده و برای انواع موتورهای گیربکسی و گیرلس تا سرعت۱.۶ متر بر ثانیه و تعداد ۱۰ توقف مناسب است.

 

درایو SBT دارای حفاظت در برابر اضافه جریان و اتصال کوتاه خارجی بوده و قابلیت تشخیص اضافه بار موتور و توقف موتور پس از زمان و میزان اضافه بار تنظیم شده را دارد. توقف درایو در صورت افزایش و یا کاهش ولتاژ باس DC بیش از حد مجاز از مزایای این درایو می باشد.

از حفاظت های دیگر درایو آسانسوری می توان به محدود کردن جریان درایو با افزایش بیش از حد دمای هیت سینک و حفاظت موتور در برابر افزایش بیش از حد سرعت و همچنین قطع خروجی های درایو در صورت قطع Base Block اشاره کرد. این درایو دارای کنترل موقعیت و تزریق جریان DC در شروع و پایان حرکت و ذخیره مدت زمان روشن بودن و تعداد دفعات فرمان درایو و همچنین تنظیم جداگانه شیب حرکت و توقف و منحنی S-Curve می باشد. تخمین دقیق لغزش موتور در حالت کنترل حلقه باز و تنظیم دقیق فرکانس و ولتاژ خروجی همچنین محاسبه خودکار پارامتر های موتور آسانسور به صورت ایستا از شاخصه های این درایو می باشد. توجه شود که استفاده از این درایو در مد CLOSE LOOP برای ساختمان های با ارتفاع زیاد مجاز نمی باشد.

تطابق تابلو فرمانSBT با موتورها و انکودرهای مختلف

درایو SBT مناسب جهت انواع موتورهای گیربکسی با انکودر های ۲۴ ولت HTL می باشد .

بررسی تخصصی برد اصلی آسانسور- برد ECOMAIN

برد اصلی این محصول ECOMAIN نام دارد. در این کنترلر عملکرد کنترل فاز ، مدارات تغذیه ترمز و فن توسط برد اصلی کنترل می گردد . ارتباط مدباس بین درایو و برد اصلی و در نتیجه کاهش بروز خرابی، پشتیبانی از کنترل گروهی تا دو آسانسور، پشتیبانی از درب های اتوماتیک ، نیمه اتوماتیک و ساده از ویژگی های این تابلو فرمان است. با توجه به الزامی بودن استفاده از جعبه رویزیون کارکدک، سیم کشی آماده از جعبه رویزیون تا پنل داخل کابین (COP) توسط شرکت ارائه می گردد. تابلو فرمان و جعبه رویزیون بصورت پکیج کامل و در یک بسته بندی توسط شرکت ارائه میگردد. تعداد ۱۶ رشته تراول جهت راه اندازی تابلوی فرمان مورد نیاز می باشد.

سیستم نجات اضطراری تابلو فرمان SBT

سیستم نجات اضطراری یا اصطلاحا سیستم بلک اوت این تابلو فرمان بر پایه UPS تک فاز آسانسوری است. درایو قابلیت تشخیص جهت بهینه حرکت در حالت کارکرد به صورت نجات را دارد بدین ترتیب که در صورت قطع برق شهر، تابلو فرمان قطع شدن برق را تشخیص می دهد و درایو را در مد نجات اضطراری روشن میکند و اگر کابین در تراز طبقه نباشد و مسافران در کابین گیر کرده باشند، ابتدا جهت حرکتی که توان کمتری نیاز دارد تشخیص داده میشود و کابین در همان جهت شروع به حرکت می کند تا کابین به تراز طبقه برسد. سپس درب کابین برای خروج مسافران باز می شود و آسانسور تا زمان وصل مجدد برق شهر، خاموش می ماند.

جمع بندی تابلو فرمان SBT

SBT Lift Control Panel با توجه به اینکه این محصول دارای حرکت نرم و بدون لرزش با دقت بالای سطح توقف در طبقات و قابلیت کنترل حلقه بسته برداری (CLOSED LOOP) بدون نیاز به افزودن کارت انکدر می باشد و با توجه به کیفیت حرکتی و قیمت مناسب برای پروژه های کوچک و متوسط که خواهان تابلو فرمان اقتصادی می باشند پیشنهاد می گردد .

تیپ تابلو کششی
نوع درایو SBT
توان ۱۱ کیلووات
نوع موتور گیربکس
نوع کارت انکودر HTL
مد کنترلی Open Loop, Closed Loop
حداکثر سرعت (متر بر ثانیه) ۱
حداکثر تعداد طبقات ۱۰
نوع جعبه رویزیون جعبه رویزیون کارکدک ۱۸ رشته پرو – اجباری
سرویس دهی کلکتیو دان (تک شستی)
تعداد درب ۱
نوع سیستم نجات اضطراری بر پایه یو پی اس ( نیاز به اتصال UPS تکفاز دارد)
نوع کنترلر ECO Main
ابعاد محفظه H:735,W:610,D:265
مدت گارانتی ۱۸+۶ ماه
نوع دوراندازی سنسور/پالس انکودر موتور
قابلیت حرکت دستی ندارد
ADO ندارد
پنل تست گاورنر ندارد
DCP ندارد
قابلیت APS ندارد
قابلیت Re leveling ندارد
قابلیت ارتباط CAN-BUS ندارد
UCM ندارد
قابلیت دابل کلیک دارد
این محصول فقط برای تابلوهایی گیربکسی می باشد و امکان راه اندازی برای پروژه های گیرلسی را ندارد.